donderdag 17 januari 2013

kaarten: spots!

Hoi iedereen. Vandaag heb ik wat kaarten te laten zien die ik gemaakt heb met acrylverf. Allereerst heb ik met een stencil met rondjes, allemaal rondjes gestencild (haha hoe moeilijk kan het zijn) 


Deze twee A-4 tjes zijn voor de achtergrond


Met dit materiaal heb ik gewerkt: de 2 groene stencils zijn van pipoos, je ziet de rondjes en ook een stencil met ruitjes. Onderaan twee zelfgemaakte stempels. Hieronder ligt, in blauw, een set die ik heb gekocht bij de Ikea. Is om taart mee te versieren, ik denk dat je er poedersuiker oid over uit kunt strooien. Maar je kan ze dus ook gebruiken om verf mee te sponsen 





Ik heb eerst de stempels gekleurd met wasco, beetje nat gemaakt en daarna gestempeld. Vervolgens met behulp van de stencils de afdrukken bewerkt. Met rondjes, ruitjes en veel verschillende kleuren acrylverf.


Hier zie je iets van het resultaat, de afbeeldingen uitgeknipt en de achtergrond op het juiste formaat uit de A4-tjes gehaald.
Toen de afbeeldingen allemaal een zwarte rand gegeven met een viltstift. Vervolgens de mooiste combinaties gemaakt van afbeelding en achtergrond:



en hier zie je de resultaten!
Ik heb de achtergrond op een correspondentiekaart geplakt en daarna nog op gekleurd papier. Hier en daar wat gedoodeld. 
Op de rondjesachtergrond heb ik met zwarte stift nog een randje getrokken, Begrenzen maakt de afbeelding sterker, vind ik. Net al de zwarte rand rondom de afbeelding zelf.
En het zijn zulke vrolijke plaatjes geworden!

Tot een volgende keer en een kunstige week gewenst.
Wanda



6 opmerkingen:

  1. O, wat een manier om zulke mooie kaarten te maken. Bedankt voor je uitleg en tips.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er prachtig uit!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er weer super uit Wanda, top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Wanda, wat een super idee, lijkt wel grof spatwerk, erg leuk om zo je achtergronden te maken en de kaartjes zijn helemaal leuk geworden, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker speels Wanda met kleurrijk resultaat

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!