donderdag 10 januari 2013

she held her head high


Hoi allemaal, welkom weer hier. 
Ik ben helemaal in de creatieve mood de laatste periode. Of nee, dat is niet helemaal waar. Ik ben geïnspireerd door Julie Balzer, die veel heeft geschreven over kunst maken, en dat het stimulerend is voor je ontwikkeling als je jezelf ertoe zet om iedere dag iets te doen. Als is het maar 10 minuten. Als je iedere dag 10 minuten ergens aan werkt, heb je aan het einde van de week een kunstwerk.
Nu vind ik dat soms wel lastig. Niet alleen om de tijd te vinden, maar ook om alle materialen op te zoeken, een lege plek te vinden in huis. Ik eindig meestal aan het aanrecht (tja ik ben en blijf ook een huisvrouw....)
Maar zelfs aan het aanrecht vind ik het plezierig werken, met de kraan vlakbij en een lekkere stahoogte.

Goed, nu wat over dit werk dat ik gemaakt heb. Harten uit designpapier gescheurd, veel gewerkt met rose en paarse wasco en dit lekker met mijn vingers uitgesmeerd. Met mijn zelfgemaakte hartstempel en witte acrylverf nog meer harten toegevoegd. Wat gestempeld met zwarte inkt en gedoodeld met een zwarte pen.
Ik had in Zwolle bij een kunstwinkeltje een stencil gekocht van deze vrouw, die heb ik met witte acrylverf gestempeld, of gestencild. Omrand met zwarte pen, zo kwam ze wat beter uit. 
Tenslotte de woorden toegevoegd, want voor mij laat deze vrouw met haar houding zien dat ze de wereld recht aankijkt, met haar hoofd trots omhoog!

Ik gun iedereen zo'n houding, mezelf inclusief! Een heel goed weekend gewenst alvast, en tot snel!
Wanda


5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kunstwerk. Eerst vergroot en toen je verhaal gelezen. Heel mooi verwoord ook. Knap.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi werk Wanda...kan er naar blijven kijken, want er is zoveel te zien. De stencil bv is zo ontzettend mooi, zoals je die verwerkt hebt. Prachtige tinten en details. Een lust voor het oog (is al gePint :-)

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige creatie heb je gemaakt!! Echt een kunstwerk!! Ik kan hier steeds naar blijven kijken en ontdek dan iedere keer weer wat nieuws!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan Wanda.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Wanda,
    ik moest meteen denken aan mijn pianoleraar. Die zei altijd: beter 10 minuten per dag oefenen, dan 1 x een uur. En dat is met onze hobby, het creatief bezig waarschijnlijk dus net zo....
    Het ziet er prachtig uit!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!