dinsdag 8 januari 2013

Tutorial van Caatje, veel foto's

Dag iedereen, welkom weer!

Vandaag laat ik mijn uitwerking zien van een tutorial die Caatje gemaakt heeft, en begin december liet zien op haar blog. Het zijn veel foto's! Hier is de link naar Caatjes blog en de start van de tutorial.
Caatje liet al deze stappen in 6 blogposts zien, en dat inspireerde mij ook om van verschillende stappen foto's te maken. 

Op een stevig papier heb ik met wasco vlakken gemaakt, en deze met witte gesso uitgewerkt. Krijgt het een mooie krijtachtige uitstraling.

Vervolgens met een zelfgemaakte foamstempel een dunne laag witte acrylverf eroverheen gestempeld.

Twee stappen in een keer: eerst stukken papier gescheurd en opgeplakt. Daarna rondjes uitgeknipt, ook opgeplakt en daarna met een paarse pen bloemblaadjes eromgeen gekleurd.


Volgende stap is het met groen stempelen van mijn rondjesstempel. Ook zelfgemaakt en zo gemakkelijk: met een ronde pons allemaal rondjes uit foam geponst en op een stuk plexiglas geplakt!

Pver het hele papier heen met 3 kleuren acrylverf streepjes geverfd, lekker klodderen met mn vingers!

En als laatste bubbeltjesplastic gebruikt om met witte acrylverf allemaal witte afdrukken te maken. Dat geeft een mooi samenbindend effect! Als je goed kijkt kan je alle lagen nog onderscheiden.

Tenslotten liet Caatje zien hoe je van dit papier 3 soorten ACT-kaartjes kan maken. Ik heb hier 2 als voorbeeld, deze moeten nog verder uitgewerkt. De rest heeft het niet gehaald als ATC-kaartjes, want die heb ik gebruikt om kerstkaarten van te maken.

Het was voor het eerst dat ik zo'n uitgebreide tutorial heb gevolgd, en wat heb ik er een plezier aan beleefd!

Ik heb ook een en ander geleerd. Bijvoorbeeld dat ik na elke stap dacht: ik stop ermee, dit is zo mooi! En: dat het niet nodig is om alles perfect netjes te doen, want dat is niet nodig, er komen nog zoveel lagen overheen. 
Daarnaast heb ik ook veel geleerd over de verchillende technieken. Wasco met gesso bijv, noooit van gehoord. En dat het werken met al die verschillende lagen zo verschrikkelijk leuk is!
Caatje, ontzettend bedankt voor je inspiratie en voor het werk dat je in de tutorial hebt gestopt.
Groeten en een kunstige week toegewenst.
Wanda

8 opmerkingen:

  1. Hoi Wanda!
    Ook weer terug in Blogland? En hoe!?
    Wat een werk hé! Leuk gedaan! Zeer creatief!
    Bedankt voor het delen!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf wat je allemaal hebt gedaan en ook nog zelf foamstempels ervoor gemaakt...Heel vrolijk en creatief resultaat Wanda!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wanda,
    wat een gave dingen laat je zien! Super zeg!
    Wat een ideeën allemaal: gesso, bubbeltjeslatic, foamstempels....Geweldig!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Wanda, dat is een kleurrijk geheel, heel mooi gedaan zo, allerlei technieken door elkaar. Ziet er super uit.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anouk je hebt er wat moois van gemaakt. Ja ik weet het ik wil altijd te netjes te werken, dat moet ik maar eens afleren.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het eerste woord moet zijn nou, de iPad maakte er Anouk van hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is wel heel leuk.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Wanda

    Wat gaaf gedaan ziet er heerlijk vrolijk uit.
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!